10 słynnych porażek, które zainspirują Cię do spróbowania jeszcze raz

, Możliwości biznesowe10 słynnych porażek, które zainspirują Cię do spróbowania jeszcze raz

10 słynnych porażek, które zainspirują Cię do spróbowania jeszcze raz

10 słynnych porażek, które zainspirują Cię do spróbowania jeszcze raz

Czy kiedykolwiek odnieśliście tak wielką porażkę, że na drugi dzień nie umieliście się podnieść z łóżka? Czasami wszystko rozpada się w tym samym czasie, pozostawiając Cię w fatalnej sytuacji. Ale jeśli walisz głową w ścianę frustracji, wiedz, że słynne osobowości na poniższej liście, również miały pewne wyboje na swojej drodze do sukcesu.

Jeśli oni potrafią wymyślać nowe rzeczy, obracają swoje życia o 180 stopni i osiągają jedne z największych sukcesów w historii, ty też możesz.

 

1. Sara Blakely

SaraBlakely-jak-odniesc-sukces

Miliarderka Sara Blakely była „ściągana” w dół przez swojego ojca. Każdego tygodnia podczas kolacji ojciec pytał: „Co ci się nie udało w tym tygodniu?”. Jednak Sara nigdy nie pozwoliła, aby jej porażka stanęła na drodze do sukcesu. Ponieważ dla Sary Blakely niepowodzenie oznaczało, że próbujesz, a każda próba, nawet zakończona niepowodzeniem, przybliża do sukcesu.

Sprzedając faksy, Blakely zdała sobie sprawę, że bielizna, której potrzebowała, nie istnieje. Więc wycięła dziury u stóp rajstop, co podsunęło jej pomysł na nowy produkt, który można wprowadzić na rynek. Przedstawiła swój pomysł kilku producentom – którzy uważali, że jej produkt jest szalony. Nie chcieli go stworzyć. Ale Blakely wciąż szukała rozwiązania, aż pewnego dnia jej los się odmienił. Producent, który odrzucił jej produkt, opowiedział o nim swoim córkom, które powiedziały mu, że musi stworzyć ten produkt. Pomysł na produkt zaowocował wprowadzeniem na rynek marki detalicznej o nazwie Spanx. Marka okazała się ogromnym sukcesem.

Prawdziwą lekcją, która płynie z tej słynnej porażki, jest fakt, by patrzeć na porażkę jako na coś, co zmusza cię do ciągłego wysiłku.

2. Walt Disney

walt-disney-mickey-mouse-zamienic-marzenia-w-suckes

Nie możesz myśleć o Disneyu bez myślenia o magii, którą przyniósł na świat. Ale czasami tworzenie nawet najbardziej magicznych rzeczy ma swoje niepowodzenia. Walt Disney był jedną z najbardziej znanych osób na świecie, która odniosła ogromną porażkę, zanim osiągnęła ogromny sukces. Według The Wisdom of Oz, kiedy Disney miał zaledwie 22 lata, został zwolniony z pracy w redakcji przez redaktora, który powiedział, że „brakowało mu wyobraźni i nie miał dobrych pomysłów”.

Po zwolnieniu przejął Laugh-O-Gram, jego pierwsze studio animacji, które ostatecznie zbankrutowało. Mając zaledwie 40 dolarów w kieszeni, wyruszył do Los Angeles tylko po to, by zdać sobie sprawę, że Hollywood nie ma żadnych studiów animacji. To ostatecznie doprowadziło do stworzenia Myszki Miki, a reszta to już historia. Dziś The Walt Disney Company ma wartość 95,79 miliardów dolarów i niezliczoną ilość nagród. Pomimo śmierci Walta Disneya w 1966 roku, jego dziedzictwo nadal żyje.

Ta słynna porażka uczy nas, że pomimo niepowodzeń, jakich doświadczasz w życiu, twoja twórczość może nadal być ogromnym sukcesem, nawet długo po twoim odejściu.

3. Jeff Bezos

jeff-bezos-jak-zporazki-odniesc-sukces

Istnieje prawdopodobieństwo, że jest dziś najbogatszym człowiekiem na świecie, ale Jeff Bezos stwierdził, że prócz prawdziwych pieniędzy zarabia także „miliardy dolarów z porażek”. Zanim stworzył Amazon, zbudował firmę o nazwie zShops, która ostatecznie pomogła mu potem przy wprowadzeniu na rynek Amazonu. Ale nawet w Amazon stworzył niezliczoną ilość nieudanych produktów (pamiętasz Fire Phone?). Jednak Bezos „wierzy w tworzenie kultury w Amazon, która obejmuje niepowodzenie”. Nie wierzy w tworzenie takich samych produktów jak wszyscy inni. A zatem bycie innowacyjnym doprowadziło go do kilku porażek, ale też pomogło osiągnąć wielki sukces.

Dziś Jeff Bezos wart jest 150 miliardów dolarów. Amazon nadal rozwija się i staje coraz większą i bardziej popularną stronę e-commerce. To prawdopodobnie największy sklep internetowy na świecie, walczący z AliBabą o pierwsze miejsce. W 2017 roku Amazon osiągnął przychód w wysokości 177,9 miliarda USD.

Morał tej historii w tej „słynnej porażce” polega na tym, że innowacja doprowadzi do niepowodzenia. Każdy może tworzyć te same produkty, które tworzą ich konkurenci. Jednak, aby naprawdę zyskać przewagę nad konkurencją, trzeba wprowadzić inne rozwiązanie do istniejących produktów na rynku. Być na tyle pomysłowym, aby wyróżniać się na zatłoczonym rynku.

4. Steve Jobs

steve-jobs-sukces-apple

Wierzcie lub nie, wyrzucenie z pracy bywa zapalnikiem, który powoduje, że ludzie osiągają największe sukcesy w historii tego świata. Steve’a Jobs został wyrzucony z firmy, którą utworzył, po kłótni z jego zarządem w Apple. Jobs powiedział, że ta sytuacja pomogła mu wejść w twórczy okres, w wyniku czego nabył studio animacji Pixar.

W 1997 r. Jobs został zatrudniony w Apple. Będzie wymyślał jedne z najlepszych technologii w firmie, takie jak iPod, Macbook, iPad, zasilacz i oczywiście iPhone. Pixar został przejęty przez Disneya za 7,4 miliarda dolarów w roku 2006. Kiedy Jobs zmarł w 2011 roku, jego wartość netto wynosiła 10,2 miliarda dolarów. Jak na faceta, który został zwolniony z własnej firmy, to chyba dobry wynik, nieprawdaż?

Porażka, której doznał Steve Jobs uczy, że czasami bolesne niepowodzenia pomagają nauczyć się nowych umiejętności, zdobyć nowe doświadczenia i rozpocząć inny rozdział w życiu. Uczy nas również, że zmierzanie w określonym kierunku, nie oznacza, że nie możesz zawrócić.

5. JK Rowling

sukces-j-k-rowling-harry-potter

Trudno w to uwierzyć, ale J.K. Rowling, autorka i twórczyni Harry’ego Pottera, odniosła wystarczająco dużo porażek, by znaleźć się na liście znanych niepowodzeń. Zanim Harry Potter został opublikowany, Rowling była na zasiłku, bezrobotna i rozwiedziona. Właśnie w tym czasie spisywała ideę Harry’ego Pottera na serwetce. Ale musiała ożywić swój pomysł. Napisała swoją pierwszą książkę o Harrym Potterze. Książka została odrzucona przez 12 wydawców.

Pomimo początkowych odrzuceń, J.K. Rowling opublikowała tę książkę, a następnie sześć kolejnych. Jest dziewiątą bestsellerową autorką książek, sprzedającą się w ponad 500 milionach egzemplarzy. Cała franczyza Harry’ego Pottera jest warta 25 miliardów dolarów. Jej książki zostały zamienione w filmy. Jej postacie zostały dodane do towarów. Dziś jej wartość netto wynosi około 650 milionów dolarów.

Największą lekcją płynącą od J.K. Rowling jest realizacja swoich pomysłów. Wiele osób zapisuje swoje pomysły w czasopismach lub serwetkach, ale nigdy nic z tym nie robią. Rowling coś z tym zrobiła.

6. Sir James Dyson

James-Dyson-nidgy-sie-nie-poddawaj

Sir James Dyson jest jednym z największych wynalazców tego pokolenia. Jako wynalazca chciał zaprojektować odkurzacz bez workowy, było to czymś, co nie było nawet brane pod uwagę w tamtym czasie. Skonstruowanie idei, którą miał w głowie, zajęło mu 5126 projektów, aż w końcu stworzył odkurzacz, który działał jak powinien. Próbował sprzedać swój produkt producentom … i został odrzucony.

W 2017 roku marka Dyson zarobiła ponad 1,03 mld USD zysku. A pan James? On wygodnie króluje na liście miliarderów o wartości netto ponad 10 miliardów USD.

Słynne porażki, takie jak ta, pokazują, że sekretem sukcesu jest ciągłe tworzenie. Stale tworząc różne projekty, zbliżasz się do stworzenia czegoś naprawdę innowacyjnego, wartościowego i potrzebnego na rynku. Im więcej eksperymentujesz, tym bardziej będziesz się rozwijać.

7. Oprah Winfrey

Oprah-Winfrey-jak-podbic-social-media

Oprah Winfrey może robić dziś naprawdę ogromne wrażenie. Jednak miała dość trudny start. Z ciężkim dzieciństwem, które doprowadziło do ciąży w wieku nastolatki, a następnie poronienia. Oprah nauczyła się jak przetrwać w bardzo młodym wieku. Ostatecznie wylądowała w Baltimore na telewizyjnym koncercie, gdzie producent powiedział jej, że „nie nadaje się do wiadomości telewizyjnych”.

Jednak ten sam producent zaproponował jej rolę w innym programie telewizyjnym zatytułowanym People Are Talking. Ten program zakończył się ogromnym sukcesem. To ostatecznie doprowadziło do tego, że Oprah stała się gospodarzem własnego show, które było emitowane przez 25 lat. A dziś ma własną sieć telewizyjną OWN. Jej wartość netto szacuje się na 4 miliardy dolarów, co stawia ją na liście 500 najbogatszych ludzi na świecie.

Słynne porażki, takie jak Oprah, uczą, że nie ma znaczenia, od czego zaczynasz. Tak długo jak ciężko pracujesz, nie poddawaj się, a będziesz wkrótce osiągać większe sukcesy.

8. Nick Woodman

gopro-nick-woodman-pasja-w-sukces

W 1997 roku Nick Woodman zdał sobie sprawę, że chce zostać przedsiębiorcą. Jednak pomimo pierwszych prób z takimi firmami jak EmpowerAll, która sprzedawała elektronikę i FunBug, która była platformą do gier i marketingu, nie osiągnął żadnego wielkiego sukcesu. Więc zrobił to, co robi większość przedsiębiorców. On realizował swoje pasje. Uwielbiał surfować i podróżować, więc postanowił wyruszyć na surfing. Ta trasa pomogła mu uświadomić sobie, że na rynku nie ma nic, co pozwoliłoby mu na nagrywanie wideo podczas surfowania. Urodził się pomysł GoPro.

Dziś Woodman ma wartość netto 990 milionów dolarów. Sprzedał ponad 30 milionów swoich kamerek na całym świecie. Swój sukces z GoPro przypisał swoim dwóm wcześniejszym nieudanym przedsięwzięciom, ponieważ przypomniały mu, że musi pracować jeszcze ciężej, aby odnieść sukces.

Ta słynna porażka pokazuje, że idea może zrodzić się w dowolnym momencie. Jeśli jesteś zdeterminowany do osiągnięcia wielkości, przyjdzie do ciebie, gdy nie będziesz o tym myśleć. Uczy nas również, że największe sukcesy pochodzą z rozwiązywania problemów, których nikt wcześniej nie potrafił rozwiązać.

9. Vera Wang

Vera-Wang-od-korporacji-do-wlasnej-firmy

Wcześniejsza kariera Vera Wanga zaczęła się jak wiele innych. Pracowała na pełen etat w firmie kogoś innego. Spędziła 15 lat pracując w Vogue. Jednak po wielokrotnym odrzuceniu starań o stanowisko redaktora naczelnego, zdała sobie sprawę, że jej kariera w Vogue po prostu nie pójdzie dalej. Doprowadziło to do tego, że stała się projektantką mody i wyrobiła sobie markę w branży sukni ślubnych.

Dziś sukienki Vera Wang noszą niezliczone osobistości, takie jak Kim i Khloe Kardashian, Mariah Carey, Kaley Cuoco, Jennifer Lopez, Hilary Duff i inni. Jej firma zarabia ponad 343,8 miliona dolarów rocznie i zatrudnia prawie 200 osób. Jej wartość netto szacowana jest na 420 milionów dolarów.

Vera Wang, uczy dwóch podstawowych lekcji. Po pierwsze, możesz zbudować bogactwo wiedzy podczas pracy biurowej, które możesz wykorzystać do przyszłego biznesu. Po drugie, musisz wiedzieć, kiedy się przestawić. Uświadomiwszy sobie, że nie dostanie roli redaktora naczelnego, otworzyła możliwość skorzystania z okazji o wiele większej niż kiedykolwiek nadarzyłaby się w Vogue.

10. Sophia Amorouso

Sophia-Amorouso-jak-stworzyć-sklep-internetowy

Porażki są nieodłączną częścią naszej kariery. Przydarzają się nie tylko zanim osiągniemy sukces, ale także kiedy stoimy już na szczycie góry. Sophia Amoruso doskonale o tym wie. Jej sklep internetowy Nasty Gal zaczął jako jeden ze sklepów na eBay. Pomimo ogromnego sukcesu który osiągnęła na platformie eBay, jej konto zostało ostatecznie zawieszone, co doprowadziło ją do stworzenia własnego sklepu internetowego.

Nasty Gal stał się jednym z najszybciej rozwijających sklepów internetowych, osiągając ponad 100 milionów przychodów i zatrudniając ponad 350 osób. Niestety, nie wszystkie porażki mają szczęśliwe zakończenia. W przypadku Amoruso, jej firma ogłosiła bankructwo w 2016 roku. Netflix stworzył nawet całą serię luźno opartą na jej życiu zwanym Girl Boss, która została odwołana po jednym sezonie (jej porażka była najwyraźniej zaraźliwa). Jednak pomimo tych wszystkich niepowodzeń, Amoruso ma dopiero 34 lata, więc wciąż może wiele osiągnąć. (I nie martw się: przy szacowanej wartości netto na 10 milionów dolarów, wciąż ma nad głową dach).

Słynne porażki, takie jak ta od pani Amoruso pokazują, że równowaga sukcesu i porażki to ostateczna podróż przedsiębiorcza. W ciągu całej kariery zawodowej czekają na ciebie fale porażek. A kiedy to się dzieje, wszystko, co możesz zrobić, to zdobywać doświadczenie i iść do przodu.

Podsumowanie

Największą lekcją, którą pokazują te wszystkie niepowodzenia słynnych ludzi, jest to, że wszyscy doświadczają porażki. Niezależnie od tego, czy obecnie doświadczasz pewnych poważnych niepowodzeń, czy też idziesz w ślady sukcesu, Twoja podróż będzie wypełniona po brzegi wzlotami i upadkami. Zmieniając sposób postrzegania niepowodzenia, łatwiej będzie pokonać przeszkody, aby osiągnąć jeszcze większy sukces.

Jaka była Twoja największa porażka? Jak ją przezwyciężyłeś?

By | 2018-09-29T10:43:44+00:00 Wrzesień 29th, 2018|Motywacja, Możliwości biznesowe|0 komentarzy

About the Author:

Nauce i rozwojowi osobistemu poświęcił 6 lat. Po tym okresie z niesamowitą ilością wiedzy i doświadczenia – wrócił do kraju. Nie zdawał sobie sprawy z tego, jaka jeszcze przed nim wyboista droga. Zdobyte za granicą umiejętności nie pomagały mu w zdobyciu wymarzonej i dobrze płatnej pracy. Pojawiły się myśli co dalej – czy dobrze zrobił, że wrócił . Jednak jego upór i determinacja nie pozwoliły na odwrót i ucieczkę.Wtedy pierwszy raz zetknął się z potocznie zwaną „akwizycją” jedynie firmy o profilu sprzedaży bezpośredniej odpowiadały na jego aplikacje. Podszedł to tego z dystansem ale i ciekawością która mu towarzyszyła przez całe życie. Dzień po dniu pokonywał kolejne bariery i poznawał tajniki sprzedaży. Po krótkim okresie czasu okazało się to niesamowitym doświadczeniem i niekończącą się możliwością rozwoju osobistego. Zaczynał od branży ubezpieczeniowej, później była finansowa w międzyczasie poznał MLM, który okazał się jego pasją i spełnieniem marzeń .Jest certyfikowanym Coachem i Masterem NLP oraz niepoprawnym optymistą.Zapraszam do śledzenia bloga o biznesie, podróżach, rozwoju i coachingu.

Zostaw komentarz